Varför sätta P för demokratin?

Jag har under hela sommaren försökt bearbeta att 7% av Sveriges röstande befolkning vill se ett enfrågeparti styra och ställa. Visserligen är de flesta folk med tankebanan "öööh.. det är fett osoft att jag inte får ladda ner film gratis.. alla politiker är idioter...", men bland väljarna finns även en och annan vettig person.

Jag har hela tiden ansett att det är en stor fara för demokratin att rösta på enfrågepartier, oavsett fråga. Detta på grund av att man inte har någon aning om hur de röstar i övriga frågor.

Enligt den här ledaren är det jag fruktade på väg att ske. Piratpartiet har nu uppgett att de skiter fullständigt i alla frågor som inte rör fildelning och integritet, utan säljer ut sina röster till högstbjudande. Är det ett sådant samhälle vi vill ha? Är det vad vi kallar demokrati? Jag är tveksam och hoppas att svenska folket tar sitt förnuft till fånga och håller dem borta från riksdag, landsting och kommun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0