Är Raiola en idiot? Ja!

Hur kan Zlatan ha Mino Raiola som agent? Jag minns att jag även tidigare reagerat på att han gjort dumma uttalanden, men det här tar nog ändå priset. Nog för att man som agent vill att omvärlden ska veta att ens spelare är tillgänglig till rätt pris, men här saknar han ju fullständig respekt för Zlatan, Inter och framför allt supportrarna. Det verkar som att punkten som står överst på Raiolas agenda är att få Zlatan illa omtyckt av supportrar och ledning i Inter. Hur många gillar en spelare vars agent klart och tydligt deklararerar att spelaren kan flytta när som helst och att inget binder honom att stanna? När Zlatan själv dessutom hela tiden försöker förmedla bilden av att han spelar för sitt favoritlag han haft sedan han var ung och att han verkligen tycker om Inter och lagets fans. Snacka om att få den bilden nedyxad.

Han ser även till att göra Zlatan impopulär hos ledningen genom att kraftigt kritisera tränaren. Mourinho som har Zlatan som en favoritspelare vill knappast få skit kastat på sig av hans agent. Att dessutom gå ut med det samma dag som Inter spelar en ödesmatch i Champions League mot Manchester United är ännu väre.

Mino Raiola är endast ute efter att göra Zlatan oönskad av ledning och supportrar, så att han kan håva in sin andel av transferpengar och sign-on-bonus. Det är ett förkastligt beteende och jag hoppas att Zlatan bryter med honom på direkten och går ut med en kraftig dementi. Gärna levererad med en ursäkt på samma gång. Jag tycker även att Inter ska markera för Zlatan att det inte är okej ifall han inte går ut på eget bevåg. I mina ögon är Mino Raiola en riktig idiot, som bara vill skada Sveriges största fotbollsspelare genom tiderna för att profitera på honom. Visa mod - sparka idioten!

Kan någon med insikt berätta hur resonemanget går i Italien? Lämna gärna kommentarer då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0