Helt fel metod!

Jag ogillar strejker skarpt i allmänhet och anser att det alltid finns bättre sätt att lösa saker på. Men precis som det finns grader i helvetet, så finns det olika dumma strejker. Denna strejk är helt värdelös i mina ögon. I papperstidningen finns en längre artikel som beskriver att det rör sig om 6-7 tjänster som ska plockas bort och inte hälften, som den arga mamman påstår.

Att använda barn som slagträn i en egen kamp är inte okej på något sätt. Att tvinga sina barn att strejka är precis som att tvinga sina barn att smuggla knark, om än betydligt lindrigare. I Sverige har vi skolplikt fram till gymnasiet och att medvetet hindra sina barn att gå till skolan är ett steg i helt fel riktning. Precis som att man inte ska förhandla med terrorister ska man undvika att ge med sig när folk strejkar. Ger man ett lillfinger kommer strejkerna att fortsätta tills de äter upp hela handen. Låt mig återigen påminna om att det alltså rör sig om 6-7 tjänster, en fullständigt naturlig rationalisering.

För övrig är det ännu mer förkastligt att uppfostra sina lättpåverkade barn med inställningen "får jag inte som jag vill kan jag bara skita i det". Det är en inställning som barnet kanske tar med sig resten av livet och därmed kommer få jättesvårt i skola, idrott och jobb. Om föräldrarna la samma energi på att lära barnen något, så skulle vi kanske ha en högre kunskapsnivå i Sverige.

Om jag fortsätter spekulera vilt, gissar jag att flertalet av de barn som inte går i skolan kräver att föräldrarna är hemma från jobbet. Sannolikheten känns då stor att många föräldrar sjukanmäler sig eller vabbar för att slippa ta ut semester. Det de gör är att medvetet orsaka en ekonomisk förslust för Sverige, ta skattepengar och förvärra situationen för skolan ännu mer.

Nej, väx upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0